UPC voegt veel televisie- en radiozenders toe aan digitaal aanbod

Amsterdam, 31 augustus 2012 – UPC breidt per 4 september haar digitale televisie- en radioaanbod flink uit. Zij voegt onder meer vijf HD-zenders toe aan haar totale HD-zenderaanbod. Tevens voegt UPC drie Duitse televisiezenders en zeven Duitse radiozenders toe.

Veel HD

Op 4 september voegt UPC Eurosport2 HD, ARD HD en ZDF HD toe aan haar HD-aanbod. In augustus kwamen daar UPC Eredivisie Live 2 HD en Sport1 Voetbal HD al bij. Tevens voegt UPC de erotische zender Dorcel XXX HD toe aan haar erotische zenderpakket Xotix Premium en bovendien wordt het aanbod van Film1 uitgebreid met Film1 Series HD.

In totaal brengt UPC hiermee haar aanbod in HD-zenders op 38, waarvan er 9 deel uitmaken van aparte abonnementen. Hiermee biedt UPC in vergelijking met andere TV-aanbieders op vaste netwerken het grootste aantal HD-zenders van Nederland.

Uitbreiding Duitse zenderaanbod

UPC voegt aan haar digitale basispakket Crime & Investigation en WDR toe. Crime & Investigation brengt diverse programma’s met waargebeurde misdaadverhalen. WDR komt uit Royaal (het meest uitgebreide digitale zenderpakket van UPC) en komt nu dus voor álle digitale televisieklanten van UPC beschikbaar. Aan het Royaal-pakket worden nog twee Duitse zenders toegevoegd: de Duits publieke zender NDR, en de zender RTL Television. Hiermee komt UPC tegemoet aan de wens van een grote groep abonnees om het Duitse zenderaanbod binnen Digitale TV uit te breiden.

Nieuwe zenders Family 7, 192TV en DJAZZ.tv

De NPO stopt met doorgifte van de zenders Sterren24 en Spirit24, die nu nog onderdeel uitmaken van het Royaal-pakket. In Royaal voegt UPC ook een aantal zenders toe, namelijk de christelijke zender Family7 en de muziekzenders DJAZZ.tv en192TV. DJAZZ.tv is een jazz-zender die zich richt op een breed publiek en brengt de klassieke jazz, maar ook hedendaagse jazz muziek. 192TV richt zich op de 40-plusser met muziekclips van hits uit de jaren 70 tot nu.

Tot slot breidt UPC haar digitale radiozenderaanbod uit met zeven zenders, te weten WDR 1, 2, 3 en 4 en NDR 1, 2 en 3.