Disney Channel vanaf oktober in Nederland bij UPC

Amsterdam, 15 september 2009 - Vanaf 3 oktober is Disney Channel, wereld’s grootste kids tv-merk, ook in Nederland te ontvangen. Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland is de eerste provider in Nederland die de zender bij al haar twee miljoen analoge en digitale klanten introduceert.

 

Disney Channel richt zich op twee verschillende leeftijdsgroepen, namelijk kinderen van 2 tot 5 jaar en kinderen van 6 tot 14 jaar en hun families. Naast de hitserie Hannah Montana zullen onder andere de populaire series Jonas en The Wizards of Waverly Place in premiere gaan. Tijdens het lanceringsweekend wordt de originele Disney film Princess Protection Program voor het eerst uitgezonden.

 

Naast deze succesvolle live-action series zal ook de animatieserie Phineas and Ferb worden uitgezonden. Disney Channel kent ook een apart blok voor de allerkleinsten, Playhouse Disney. In dit speciale blok worden leuke en tegelijkertijd leerzame programma’s uitgezonden als Mickey Mouse Clubhouse en de grappige Handy Manny.

 

Casper Björner, General Manager van Disney Channel Nederland: ”Al generaties lang slaagt Disney erin om entertainment te verzorgen die zowel kinderen als ouders aanspreekt en waardoor er steeds weer op het vertrouwde Disney-merk wordt afgestemd. Ik kijk er erg naar uit dat de Nederlandse kijkers straks ook kunnen genieten van de series en Disney Channel-films”.

 

Diederik Karsten, CEO van UPC Nederland: ” We zijn er erg trots op dat UPC vanaf 3 oktober als eerste in Nederland het sterke merk Disney Channel in de huiskamers van zowel haar analoge als digitale klanten brengt. We blijven investeren in ons zenderaanbod om al onze klanten kwaliteitszenders te kunnen bieden. In het komende jaar introduceren we onder andere ook Disney On Demand. Digitale TV-klanten van UPC hebben dan de volledige controle over wanneer zij welk Disney-programma bekijken.” Disney Channel is in het digitale pakket van UPC te vinden op kanaal 16.

 

Disney Channel is in 1983 opgericht en uitgegroeid tot één van de grootste kindertelevisiezenders van de wereld. In 167 landen en in 32 talen bereikt de populaire zender ruim 230 miljoen kinderen met een mix van animatie, komedies en Disney Channel-films. Over de hele wereld zijn de Disney Channel series populair. Ze spelen een belangrijke rol om het Disney merk bij nieuwe doelgroepen te introduceren in de verschillende markten.