Hulp bij

Wifi-problemen

Wifi-problemen oplossen

Het kan voorkomen dat uw thuissituatie zodanig is, dat uw draadloze internetsignaal niet optimaal werkt.

De volgende situaties komen daarbij voor:

  • Geen verbinding
  • Langzame of wegvallende (klapperende) verbinding

Geen draadloze internetverbinding

Als uw modem geen verbinding heeft, kunt u onderstaande stappen volgen:

 

  1. Zet uw modem of Horizon mediabox uit en na 30 seconden weer aan. Wacht tot alle lampjes weer branden (power, ds, du, online en wireless).
  2. Controleer of de draadloze netwerkkaart (ook wel WLAN of Wifi genaamd) in uw computer is ingeschakeld in uw besturingssysteem (bij laptops wordt de netwerkkaart soms onbewust uitgezet door middel van een schuifje aan de zijkant).
  3. Controleer of de software driver van uw draadloze netwerkkaart up to date is. Raadpleeg hiervoor de handleiding en/of de website van de fabrikant.
  4. Heeft u bedraad aangesloten wel verbinding, wijzig dan het wifi kanaal van uw wifi-modem.
  5. Controleer of u bent aangesloten op uw eigen wifi-netwerk.
  6. Controleer of uw draadloze netwerkverbinding niet wordt geblokkeerd door uw firewall. Raadpleeg uw leverancier voor meer informatie. Klik hier voor meer uitleg over het Veiligheidspakket van UPC.
  7. Wanneer de Horizon Mediabox laag in stand-by staat (de kleur op het display is rood), dan werken telefonie en internet via de mediabox niet.

 

UPC kan geen garanties geven over de snelheid van uw wifi-netwerk. Door beïnvloeding door externe factoren zal de snelheid lager liggen dan bij bedraad internet.

 

Langzame of klapperende draadloze verbinding

 
Proactive Chat

Wilt u chatten?

Er is een chatassistent
beschikbaar om u te helpen.
Wilt u de sessie starten?