Uitleg

Opzeggen

Uiteraard betreuren wij het als u overweegt uw dienst(en) bij UPC te beëindigen. Op onze opzegpagina vindt u meer informatie over het opzeggen van uw abonnement. Wilt u alleen een extra zender beëindigen? Dan kunt u dit ook eenvoudig doen via Mijn UPC.

Wij zijn er van overtuigd dat wij u een zeer aantrekkelijk aanbod kunnen doen. Bel daarvoor naar 0900 - 15 80 (gebruikelijke belkosten) of naar 1200 (gratis voor UPC Telefonie-abonnees die bellen met de vaste telefoonlijn).

 

Informatie over het terugsturen van apparatuur na een opzegging leest u op de pagina over retourdozen.

Opzegtermijn

Als u een nieuw product of een wijziging in uw product- of pakketsamenstelling aanvraagt, gaat u akkoord met een overeenkomst van 12 maanden (met uitzondering van extra zenders en aanvullende diensten). Na afloop van die periode verlengen wij het contract voor onbepaalde tijd. In de bevestigingsbrief kunt u zien wat de contractperiode voor uw dienst is.

 

Een overeenkomst kunt u opzeggen als de contractperiode van 12 maanden is verlopen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand. Als u bijvoorbeeld op 15 januari opzegt, eindigt de overeenkomst per 16 februari. Als moment van opzegging geldt de datum waarop UPC uw opzegging heeft ontvangen.

 

Wilt u een overeenkomst vóór het verstrijken van de contractduur van 12 maanden opzeggen dan kan dit alleen met instemming van UPC. Zegt u voortijdig uw contract op dan kunnen wij de abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.

 

Let op: gaat u verhuizen naar een adres buiten UPC verzorgingsgebied en heeft u nog een lopend contract voor uw UPC-diensten? Dan hoeft u dit contract niet af te kopen. U moet ons in dit geval een kopie van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) sturen, waarop uw nieuwe adres staat. Houd wel rekening met de opzegtermijn van 1 maand. Meer informatie leest u op de pagina over verhuizen.

 

Contractduur

 

Opzeggen binnen de bedenktijd

 

Opzeggen bij overlijden