Extra informatie over telefonieabonnementen

Veelgestelde vragen

 

Op deze pagina hebben we de meest veelgestelde vragen over onze telefonie-abonnementen in het algemeen verzameld.

1. Is het moeilijk telefonie van UPC te installeren?

Nee, in het gratis installatiepakket zit een overzichtelijke handleiding. Met behulp van duidelijke instructies én plaatjes installeert u telefonie van UPC in een handomdraai. Mocht u er niet uitkomen, dan kan onze Klantenservice u zeker verder helpen om de installatie snel af te ronden. Bent u telefonieabonnee van UPC, dan belt u ons gratis vanaf uw vaste telefoon via telefoonnummer 1200 of anders 0900 15 80 (gebruikelijke belkosten). Mocht de installatie onverhoopt niet lukken dan komt een ervaren monteur de installatie voor u afronden. 

2. Hoe goed is de kwaliteit van bellen via de kabel?

Bellen via de kabel geeft u net zo’n helder en scherp geluid als u gewend bent van andere aanbieders. Ook tijdens het internetten of downloaden merkt u geen verschil in kwaliteit. Tevens zijn de verbindingen erg betrouwbaar, omdat UPC gebruik maakt van haar eigen netwerk.

3. Hoe verander ik van abonnement?

U kunt als UPC Telefonieabonnee wisselen van abonnementsvorm door op de 'Bestel nu'-knop te klikken bij het gewenste telefonieabonnement. Uw huidige telefonieabonnement wordt vervolgens automatisch gewijzigd. Eventueel aanvullende diensten behorend bij uw abonnement worden automatisch meegenomen met uw abonnementswijziging. Na iedere abonnementswijziging gaat een nieuwe contracttermijn van 12 maanden in en komen eventuele promotionele kortingen van uw bestaande product te vervallen.

4. Heb ik naast telefonie van UPC nog een andere telefonie-aansluiting nodig?

Nee, u heeft geen andere telefonieaansluiting nodig. Het maakt niet uit voor welk UPC Bellen abonnement u ook kiest: een ander telefonieabonnement wordt daarmee overbodig.

5. Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

Ja, als u overstapt naar UPC kunt u blijven bellen met uw vertrouwde telefoonnummer(s). Ga naar upc.nl/nummerbehoud en vul het online aanvraagformulier voor nummerbehoud in. Binnen 2 weken wordt uw oude telefonieabonnement voor u opgezegd. U krijgt persoonlijk bericht per wanneer u kunt bellen met uw vertrouwde telefoonnummer(s) vanaf uw UPC-aansluting.

 

Let op: zeg nooit zelf uw telefonieabonnement op als u uw nummer wilt behouden. In dat geval is UPC namelijk niet meer in staat uw nummer over te nemen. 

6. Profiteer ik van extra voordeel als ik meerdere UPC diensten combineer in een pakket?

Jazeker. Indien u losse abonnementen combineert in een Alles-in-1 Pakket, profiteert u van extra voordeel. Daarmee kunt u tot honderden euro's per jaar besparen op uw bel- en internetkosten. Onder Pakketten vindt u een overzicht van de UPC pakketten.

7. Heb ik voor telefonie van UPC een ander telefoontoestel nodig?

Nee, u kunt gewoon uw eigen telefoontoestel (m.u.v. pulse- en ISDN-toestellen) gebruiken. Ook als u dat toestel bij een 3e partij of in een UPC center heeft gekocht.

8. Heb ik met telefonie van UPC een computer nodig?

Nee, u heeft voor telefonie van UPC geen computer en/ of internetaansluiting nodig. Het enige wat u nodig heeft, is een modem van UPC. Dat wordt gratis bij het installatiepakket meegeleverd. U hoeft alleen eenmalig de borgkosten van € 45,- te betalen, die krijgt u bij inleveren van het modem weer terug.

9. Waarom heb ik een abonnement op UPC Digitale Kabel TV & Radio nodig om te kunnen bellen?

UPC biedt telefonie aan via de kabel. Om van deze dienst gebruik te kunnen maken is een abonnement op UPC Digitale Kabel TV & Radio vereist.

10. Kan ik met telefonie van UPC naar elk telefoonnummer bellen?

Ja, dat kan. U kunt naar alle lokale, regionale, nationale en internationale telefoonnummers bellen. En u kunt ook bellen naar alle 06- en 080X/090X-nummers.

11. Kan ik ook naar het buitenland bellen met een telefoonabonnement van UPC?

Ja, dat kan. U kunt bellen met de hele wereld. Met het Bellen Onbeperkt Altijd abonnement kunt u onbeperkt bellen naar landen in Europa*.

*Voor slechts 10 cent per gesprek bellen naar de volgende landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.  

12. Komt mijn nieuwe nummer ook in een telefoonboek of op internet?

U kunt per nummer aangeven of u wilt worden vermeld in de (online) telefoongids en/ of bij inlichtingendiensten, zoals 1872, 1888 en 1850. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt voor andere gidsen (bijvoorbeeld de Gouden Gids). 

13. Welke extra diensten kan ik bij een telefonieabonnement van UPC afsluiten?

De volgende extra diensten worden gratis aan UPC telefonieabonnees aangeboden. U bepaalt zelf welke dienst u afneemt:

 

De gratis diensten worden automatisch geleverd. De andere diensten worden door onze Klantenservice geactiveerd als u dat wilt. Bent u telefonieabonnee van UPC, dan belt u ons gratis vanaf uw vaste telefoon via telefoonnummer 1200 of anders 0900 - 15 80 (gebruikelijke belkosten).

14. Waar kan ik de Vereenvoudigde Algemene Voorwaarden vinden?

De Vereenvoudigde Algemene Voorwaarden van UPC kunt u bekijken: Vereenvoudigde Algemene Voorwaarden telefonie.

 


15. Kan ik mijn ISDN-nummer meenemen?

Wanneer u ISDN heeft, kunt u voor uw eerste lijn het ISDN-hoofdnummer meenemen. Één van de andere nummers kunt u meenemen voor een eventuele tweede lijn. 

16. Hoe werkt collect call?

U wordt gebeld door de operator. Die informeert of u de kosten voor het gesprek accepteert. Als u akkoord gaat, wordt het gesprek doorverbonden. Gaat u niet akkoord, dan wordt het gesprek niet doorverbonden en kost het u niets.

17. Waarom worden collect call-gesprekken met vertraging in rekening gebracht?

UPC ontvangt de gegevens die nodig zijn om gesprekken aan u toe te kennen en te belasten van andere (buitenlandse) operators. Daardoor kan het in rekening brengen van collect call-gesprekken iets langer duren. Een factuur kan hierdoor de kosten van collect call-gesprekken uit een vorige periode bevatten.

18. Werkt een alarminstallatie bij telefonie van UPC?

UPC Nederland kan niet garanderen dat alarminstallaties werken bij telefoonabonnementen van UPC. Onze monteurs zijn niet gecertificeerd om alarminstallaties aan te sluiten. Indien u toch een alarminstallatie wilt aansluiten, dan dient u dat zelf te doen en volledig op eigen risico. Indien u overweegt om een alarminstallatie aan te sluiten op telefonie van UPC, dan dient u er zicht bewust van te zijn dat bij stroomuitval het modem niet meer functioneert en het alarmsignaal dus niet kan worden verzonden.

19. Heb ik inzicht in mijn verbruik?

Wanneer u zich heeft aangemeld voor Mijn UPC kunt u uw telefonieverbruik bekijken.

20. Werkt nummerweergave bij UPC ook op mijn huidige telefoontoestel?

Om nummerweergave te gebruiken heeft u een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. Nummerweergave via DTMF-signalering werkt niet bij UPC Telefonie. Met het DTMF toestel kunt u wel gewoon bellen. Weet u niet zeker of u een FSK dan wel een DTMF toestel heeft, raadpleeg dan de handleiding van uw telefoontoestel of vraag uw leverancier.